att tvätta håret

Har nyss tagit ett långbad, & tvättat håret med L'Oréal Professionnel Absolut Repair, för nu orkar jag inte med mitt feta hår längre :e



När jag tvättar håret börjar jag med att skölja håret noga och sen massera in schampoot. Första gången man masserar in schampoot tas stylingprodukter och annat smuts bort, så det är bra att schampoonera två gånger. Andra gången löddrar det mer och håret blir helt rent. En gång i veckan brukar jag göra hårinpackning, L'Oréals Absolut Repair-inpackning är jättebra, och den jag brukar använda men nu tog den slut så jag använde en billig från ÖB istället. Inpackningen ska sitta i minst en halvtimme för att fungera bäst, man kan sova med den också, då brukar jag sätta en fryspåse över håret och sätta fast den med en hårsnodd. Medan hårinpackningen sitter i brukar jag tvätta ansiktet med skrubben och ansiktsmasken från Neutrogena Visibly Clear, dom är asbra! Efteråt använder jag deras oljefria fuktgivande creme. När jag har sköjlt ur inpackningen avslutar jag med balsam, det är viktigt för att stänga hårstrået igen, som jag skrev förut.
När jag badar brukar jag också ha ca 1 dl vanlig matolja eller olivolja i vattnet, huden blir len & återfuktad då, så man slipper smörja in sig efteråt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0